A Sphinx Empire Airsoft LARP általános szabályzata!
Csak 14. életévét betöltött játékos vehet részt a játékon. 14 éves gyermek szülői jelenlét mellett tartózkodhat és játszhat akkor, ha saját felszereléssel már rendelkezik! A 16 és 18 év közötti játékosok szülői engedéllyel vehetnek részt a játékunkon! Megfelelő (Minimum CE EN 166 tanúsítvány) Védőszemüveg használata a játék teljes időtartama alatt kötelező, maszk használata javasolt! Az airsoft játékon alkohol vagy egyéb cselekvő készséget befolyásoló szer hatása alatt álló személy NEM vehet részt! A játék ideje alatt alkohol és egyéb tudatmódosító szerek fogyasztása SZIGORÚAN TILOS! Az játék területére fegyvertelenül, vagy a hatályos jogszabályokban foglaltak alapján szállított fegyverrel kell érkezni.
Minden játékosnak a rendezvény előtt eligazításon kell részt vennie.
A fegyvereket a játéktéren a játék ideje alatt tarthatjuk töltött állapotban. A kronózás végeztével, illetve a játéktér elhagyása előtt minden töltött fegyvert üríteni kell.
Játék során célzott lövéseket alkalmazunk! (NE lőj vaktában, NE lőj a pálya bíróra, NE lőj a világítótestekre, a tűzoltó berendezésre, vagy a kamerákra) Amennyiben valamelyik játékos kárt okoz a berendezési tárgyakban vagy technikai eszközökben, kötelezhető a helyreállítás, vagy a csere költségének megtérítésére. Kerüld a fejre leadott lövést!
Csak onnan lőhetsz ki, ahonnan a fejed is kifér! Amennyiben a kisebb réstől 4-5 méter távolságra vagy, a rés átlőhető!
A visszapattanó lövedék nem számít találatnak, ne használd szándékosan a visszapattanó lövedékeket, az ellenfél lefogására!
Téged, vagy fegyveredet ért találat esetén "Találat!", vagy "Megvolt!", illetve "Fegyvertalálat!" kiáltással jelezd azt, de lehetőleg ne akaszd meg a játékot, LARP-ot. Téged ért találat után ne nyújts fedezéket a csapat társaidnak.
Ha azt veszed észre, hogy valaki nem vallja be a találatokat, értesítsd róla a pályabírót vagy a személyzetet! Értelmetlen a veszekedés, mivel már rég elmúlt és csak megállítjátok a játékot. Az airsoft becsület játék…
Füst, pirotechnika, vagy bármilyen kellék használata csak szervezői engedélyével alkalmazható. Más játékosok testi épségének veszélyeztetése a játékról való kitiltást von maga után!
Pálya bírók ítéletei véglegesek. A pálya bírókkal való vita a játékból való azonnali kizárást vonja maga után.
Adatkezelési szabályzatunk a GDPR irányzatának megfelel!
LARP Szabály:
A játékos LARP-ol, becsületesen játszik, megadja a találatot és nem szakít félbe egy LARP-os eseményt (lövi halomra a résztvevőket) csak azért, hogy végre valakit lelőhessen.
Rendelkezik időmérő eszközzel, hogy tudja mikor állhat vissza, illetve a medikelési időt is nyomon tudja követni. A felszerelése tartalmaz poszt apokaliptikus jegyeket.
Fogolyejtés:
Időkorlátja nincs! Ha a fogoly bármikor jelezi, hogy ez neki elég volt, akkor kötelező elengedni!
Ha a foglyot kivégzik, a fogoly a kivégzése után mehet a visszaállóra.
Loot Szabály:
Bármely játékos, bármennyi lootot szállíthat, ha elbírja. Ha valakit kilőnek, akkor a halott játékos felszólításra át kell hogy adja a lootot, de a halott játékos eldöntheti, hogy átadja, vagy engedi, hogy megmotozzák.
Ami loot a halottnál marad a kivérzési idő végéig, azt magával viszi a játékos.
Ha a halott az átvizsgálást választja, akkor köteles megvárni a támadó felet (akár a kivérzési időn túl is!), hogy az átvizsgálhassa. Csak akkor indulhat a visszaállóra, ha a motozó játékos jelzi neki, hogy kész van, illetve, ha minden támadó meghalt. A kivérzési időt nem lehet lerövidíteni!
A bányászáshoz használható gyűjtőedényeket és egyéb fix játéktechnikai elemeket nem lehet más frakcióktól ellopni!
Medikelés és visszaállás:
Medikvizsga letétele után bárki medikelhet, ha rendlekezik (ingame vásárolt) megfelelő mennyiségű Medikszerrel. Medikszert a szervező biztosít! Frakción belül az összes Medikszert akár egy ember is viheti de csak a vizsgázott medik használhatja. Medikelés Medikszer felhasználásával történik.
Sebesült a tűzvonalból minimálisan kimozdulhat, sebesültet kihúzni lehet, de a sebesült nem futhat!
Halott továbbra sem beszél és nem jelzi, hogy merre van az ellenfél...
Ha egy játékost megkéselnek, az találatnak minősül (a késelt játékos nem kiabál, csak felteszi a találatjelzőt).
A sérült medikelhető és rabolható. Másodszori késelésnél visszaállóra kell mennie.
Ha kilőtt játékost késelnek, akkor a játékosnak visszaállóra kell mennie.
Játékos kivérzési idő:
Kivérzési idő 10 perc, és egyéni visszaállás van.
(kivérzési idő változhat motozás esetén, lásd Loot szabályt lentebb).
Játékos visszaállás:
Visszaállás a Kórházban vagy a Bázison lehetséges!
A kórházban a visszaállás LARP-al történik, itt drasztikusan kevesebb a visszaállási idő.
A Bázison 30 perc a visszaállási idő.
Járműszabály:
A jármű 5-10km/órával közlekedhet.
Maximum 5 db küldetés kelléket szállíthat.
Jármű kilövése:
40mm vagy gránát illetve telepített robbanószer/IED
Az első találat után, az utasoknak 2 percen belül el kell hagyni a járművet. A járműben ülők nem halnak meg!
Második találat után mindenki meghal aki még a járműben tartózkodott!
Találat esetén a találatot elakadásjelzővel kell jelezni.
Jármű 3x javítható utána a HQ-n kell visszaállnia.
Jármű nem rabolható, csak a játékkelléket lehet belőle kivenni!
Jármű javítás eszköze:
Szerelő vizsga letétele után bárki lehet szerelő. Frakciónként maximum 1fő/jármű.
Jármű javítás:- Csak Kijelölt szerelők végezhetik, a szervezőtől kapott szerszámmal.
- Javítási folyamat végrehajtása után a jármű haladhat tovább.
Jármű kivérzése:
Jármű megsemmisítése után, 2 óra. Addig ott marad ahol kilőtték. Ha 3x volt javítva, akkor is!
Ha ezen az időn belül nem javítják meg, akkor a jármű sofőre visszatérhet találatjelzővel a járműhöz, és a visszaállóra (HQ) visszaviheti.
Jármű visszaálló:
Járművel a HQ-n lehet visszaállni, visszaállási idő 1 óra.
Juggernaut szabály:
A Juggernaut csak sétálva közlekedhet.
Maximum 1 db küldetés kelléket szállíthat.
Juggernaut kilövése:
40mm vagy gránát illetve telepített robbanószer/IED. Juggernaut 3x javítható utána a HQ-n kell visszaállnia. Juggernaut nem rabolható, ilyen szempontból járműnek minősül! Csak a játékkelléket lehet tőle elvenni!
Juggernaut javítás eszköze:
Szerelő vizsga letétele után bárki lehet szerelő. Frakciónként maximum 1fő/ 2 Juggernaut.
Juggernaut javítás:
Csak Kijelölt szerelők végezhetik, a szervezőtől kapott szerszámmal. Javítási folyamat végrehajtása után a Juggernaut haladhat tovább.
Juggernaut kivérzése:
Juggernaut megsemmisítése után, 30 perc. Addig ott marad ahol kilőtték (Juggernaut esetén nem kötelező a kivérzési időt kivárni, taktikai visszaállás lehetséges).
Juggernaut visszaálló:
Juggernaut a HQ-n tud visszaállni, visszaállási idő 1 óra a juggernautnak.
A játékosra az általános visszaállási idő vonatkozik.
A Pálya szabályzat:
Offzónák:
Csak a parkoló, zuhanyzó, illetve a bázison belül kijelölt alvóhely (kizárólag alvásra). Parkolás csak a kijelölt parkolóhelyen engedélyezett. A helyszínen wc és zuhanyzási lehetőség biztosítva lesz.
Joule Limit:
Játékos saját BB-jével mérjük!
- 1,57J Kézi- és támogatófegyverek
- 2,32J Félautomata mesterlövészfegyverek (DMR)
- 3,34J mesterlövészfegyverek (forgó tolózáras)
BB és tárlimit nincs. Pirotechnikát nem lehet használni! Éjszaka tracer használata vagy lövés leadásakkor lámpa villantása kötelező.
Minden 1.5J feletti replika és a támogató géppuska esetén KÖTELEZŐ a működőképes, max. 1.5J másodlagos fegyver megléte.
A HPA replikáknak rendelkezniük kell Tournament lock-al, amit a játék során a szervezők ellenőrizhetnek ellenőrzik.
Étkezés:
Helyszínen sütés (kijelölt tűzrakóhely, szervezővel egyeztetni!). Ételrendelés helyszínen lehetséges.